close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 טיפים לבניית מטבח פרקטי

מערכת שורשכה טבת, תשפג18/01/2023

רוצים לבנות מטבח חדש, קבלו חמשה טיפים לגבי תכנונו

תגיות:
צילום: pixabay
סוף סוף אתם גרים בבית שלכם והנה הגיע הרגע שאתם יכולים לתכנן את מטבח החלומות שלכם. אתם באים לתכנן אותו ואז אתם מבינים שאין לכם מושג איך ליצור תכנון נכון ופרקטי. בכתבה הבאה ניתן לכם 5 טיפים לבניית מטבח פרקטי שתהנו מממנו שנים קדימה.

1. מדידות נכונות
הדבר הראשון לפני שמתחילים בבחירת העיצוב של המטבח או כל תכנון אחר שלו, אתם חייבים קודם כל לבצע מדידות מדויקות. חשוב להבין שכאשר מודדים מטבח, לא שמים דגש רק על אורך ורוחב, אלא גם על עומק ועל המרווח בעת פתיחת דלתות או מגירות. פעמים רבות רוצים להכניס אי למטבח או מקרר גדול
צילום: pixabay
ומפואר ולא לוקחים בחשבון את הפתיחה שלהם והצורך במקום עבור האדם שפתח את המגירה או המקרר. תמדדו נכון, וכך תייצרו נוחות ותימנעו מצפיפות.

2. זרימת עבודה
כשאתם בונים מטבח חדש, חשוב שתשימו דגש על זרימת העבודה. למה הכוונה? כל פעולה שאתם עושים במטבח יש בה סדר והיגיון. כך לדוגמא, כאשר אתם מבשלים משהו על הכיריים, אתם שמים תבלינים בתוך הסיר, לכן חשוב שמגירת התבלינים תתוכנן בסמוך לכיריים. אותו דבר אפשר לומר על הכיור והמדיח, חשוב שהכיור יהיה צמוד למדיח, אחרת אתם תטפטפו כל הזמן מים על הרצפה.

3. מקומות אחסון נוחים
המטבח הוא למעשה יחידת אחסון ענקית לכל הכלים ואביזרי המטבח שיש ברשותכם. עליכם לייצר מקומות אחסון נוחים, גדולים ופרקטיים. כך לדוגמא, קלפות למטבח יכולות להיות חלל אחסון נהדר עבור כוסות שתיה קרה ושתיה חמה ולחסוך לכם מגירות שבהם תוכלו להניח סירים. כמו כן, יש ליצור אזורי אחסון לאביזרים גדולים כמו מיקסר לדוגמא או ליצור עמדה שבה מניחים את המטאטא.

4. רשימת ציוד קיימת
כשאתם מתכננים מטבח, עליכם לוודא שיש בו מקום לכל הציוד שיש ברשותכם. הדרך הכי טובה ליצור רשימה מדויקת, היא לעבור על כל מה שבמטבח, להיפטר ממה שאתם כבר לא משתמשים ולשים בה רק מה שבאמת יישאר. לפעמים זה נראה כי אתם זקוקים לכל הדברים שיש במטבח, אך פעמים רבות שמבצעים בדיקה מדויקת, רואים שיש הרבה דברים שאפשר לשחרר אותם. שחררו באהבה מה שלא מועיל לכם יותר ואתם כבר לא משתמשים בו. אם לא השתמשתם עד עכשיו, לא סביר שתשתמשו כעת.

5. רשימת ציוד חדשה
אם כבר עשיתם רשימת ציוד קיימת, אל תשכחו לכלול גם פריטים עתידיים שאתם מתכוונים לרכוש. זכרו, מטבח חדש עושה חשק גדול לרכוש פריטים חדשים וסביר להניח שיהיו לכם כאלו, לכן כדאי לרשום אותם ברשימה נוספת ולקחת בחשבון שתצטרכו מקום גם עבורם.

לסיכום, אלו חמשת הטיפים הכי חשובים בתכנון מטבח פרקטי. לאחר שתעברו את שלב התכנון הפרקטי, תוכלו לעבור לשלב העיצוב שהכי מתאים עבור הבית שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה